Гаряча лінія:

"Гаряча лінія" :
1) робочі дні: 8.00-17.00 год. - тел. 22-32-73
17.00-8.00
год. - тел. 22-65-85
2) вихідні та святкові дні: тел. 22-65-85


Графік роботи:
понеділок-четвер: 8.00-17.00 год.
п’ятниця: 8.00-15.45 год.
обідня перерва: 12.15-13.00 год.

четверг, 12 ноября 2015 г.

Прес-служба ДПІ у м. Херсоні ГУ ДФС у Херсонській області




Антикорупційний „Пульс” херсонці перевірили 106 разів
На фоні впровадження масштабних реформ в нашій країні, в тому числі у сфері подолання корупційних явищ, сервіс від Державної фіскальної служби України «Пульс» актуальний як ніколи. Цей сервіс представляє собою цілодобову телефонну лінію (044)284-00-07, на яку херсонці мають можливість повідомляти про неправомірні дії або бездіяльність працівників фіскальної служби. Запроваджено “Пульс” з метою поліпшення обслуговування платників податків. Він дозволяє оперативно реагувати на прояви бюрократії в органах фіскальної служби та вирішувати вчасно питання, що викликають невдоволення підприємницького середовища або порушують їх законні права.
Цього року на “Пульс” надійшло 106 звернень від херсонських платників податків. У переважній більшості телефонували представники юридичних осіб – 87 разів. Громадяни та підприємці телефонували 18 разів. Ще один дзвінок був анонімним.
Основні питання, що хвилювали херсонців, стосувались подання електронної звітності, реєстрації податкових накладних, процесу проведення перевірки, надання довідок про доходи, а також податкових консультацій і роз’яснень. Всі звернення відпрацьовані, а відповіді надані у встановлений законодавством строк.

На автопарковках заробили мільйон
Цього року херсонські платники збору за місця для паркування транспортних засобів сплатили до міської казни 1,2 млн гривень. Це на 120 тис. грн більше, ніж у минулому році.
Нагадаємо, що відповідно норм Податкового кодексу України (ПКУ) платниками збору за місця для паркування транспортних засобів є юридичні особи, їх філії (відділення, представництва), підприємці, які згідно з рішенням сільської, селищної або міської ради організовують та провадять діяльність із забезпечення паркування транспортних засобів на майданчиках для платного паркування та спеціально відведених автостоянках.
Перелік спеціальних земельних ділянок, відведених для організації та провадження діяльності із забезпечення паркування транспортних засобів, в якому зазначаються їх місцезнаходження, загальна площа, технічне облаштування, кількість місць для паркування транспортних засобів, затверджується рішенням сільської, селищної або міської ради про встановлення збору.

Державний бюджет поповнили 217 млн грн херсонського ПДВ
Протягом січня-жовтня цього року херсонські платники ПДВ сплатили до бюджету 217 млн грн ПДВ. Це на 37 млн грн більше, ніж торік.
Зокрема, 211,4 млн грн Державний бюджет України отримав від юридичних осіб – платників ПДВ, інші 5,6 млн грн - від підприємців.
Зазначимо, що на різке збільшення надходжень ПДВ вплинула автоматизація адміністрування даного податку. Саме запровадження Системи електронного адміністрування ПДВ значно знизило кількість ризиків формування фіктивного кредиту та практично унеможливило отримання неправомірного відшкодування ПДВ з бюджету. При цьому зменшились і витрати держави на сам процес адміністрування ПДВ.

Правила користування електронними ключами
Електронний документообіг став звичним для нас явищем. Порядок надання декларацій через мережу Інтернет має ряд переваг, серед яких, відсутність черг та можливість надання декларацій у будь-який зручний час.
Для подання податкової звітності до органів фіскальної служби в електронній формі платникам податків необхідно: з органом ДФС за місцем свого обліку укласти договір про визнання електронних документів та отримати у акредитованому центрі сертифікації ключів, включеному до системи електронного звітування, посилені сертифікати ключів електронного цифрового підпису.
Звертаємо увагу, що якщо у платника податків змінюються облікові дані, зокрема, керівник (директор, головний бухгалтер або особа, уповноважена вести бухгалтерський облік), то у строк до моменту подання наступної електронної звітності потрібно отримати нові посилені сертифікати відкритих ключів на посадових осіб платника, які мають право підпису документів, та переукласти договір «Про визнання електронних документів».
Якщо договір «Про визнання електронних документів» укладається в електронній формі, то посилений сертифікат платника податків та його посадових осіб імпортуються у базу сертифікатів разом з договором. Тому для імпортування у базу сертифікатів нового договору зазначений договір необхідно переукласти.

Чи сплачують „спрощенці” земельний податок?
Плата за землю – обов’язковий платіж у складі податку на майно, що справляється у формі земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності.
При цьому підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки оформлений та зареєстрований відповідно до законодавства (ст. 288 Податкового кодексу України, далі - ПКУ).
Платники єдиного податку звільняються від обов’язку нарахування, сплати та подання податкової звітності, зокрема, з податку на майно (в частині земельного податку). Зазначена преференція не стосується земельного податку за земельні ділянки, що не використовуються платниками єдиного податку першої – третьої груп для провадження господарської діяльності та платниками єдиного податку четвертої групи для ведення сільськогосподарського товаровиробництва (п.п. 4 п.297.1 ст. 297 ПКУ).
Суб’єкти господарювання – платники єдиного податку, які уклали договори оренди землі з органами місцевого самоврядування, є платниками орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності.

Новий реєстр РРО вже в дії
Державна фіскальна служба України наказом від 29.10.2015р. № 829 затвердила новий Державний реєстр реєстраторів розрахункових операцій (далі - РРО). До вказаного реєстру увійшли 140 моделей РРО, які дозволені для первинної реєстрації.
Нагадуємо, Державний реєстр реєстраторів розрахункових операцій – це перелік моделей РРО та їх модифікацій, які мають підтвердження відповідності діючим державним технічним регламентам та стандартам згідно із нормами Закону України «Про підтвердження відповідності», а також відповідають вимогам нормативних актів України та дозволені для використання в сфері, визначеній Законом про РРО.
Державний реєстр реєстраторів розрахункових операцій ведеться з метою:
- використання в Україні РРО, які випускаються серійно, відповідають встановленим вимогам та пройшли державну реєстрацію;
- виведення з експлуатації РРО, які не відповідають вимогам нормативних документів.
Наказ ДФС України від 29.10.2015р. № 829 набув чинності з дня його прийняття. Разом з цим втратив силу наказ ДФС від 09.07.2015р. № 485 «Про затвердження Державного реєстру реєстраторів розрахункових операцій».

Скільки „води” у бюджеті Херсона?
За 10 місяців цього року міські бізнесмени відрахували до бюджетів усіх рівнів 2,5 млн гривень рентної плати за спеціальне використання. Це на 600 тис. грн більше, ніж за аналогічний період минулого року.
Нагадаємо, що відповідно до норм Бюджетного кодексу України, половина надходжень рентної плати за спеціальне використання води зараховується до місцевого бюджету.
Сплачувати рентну плату за спеціальне використання води зобов’язані водокористувачі - суб'єкти господарювання незалежно від форми власності, які використовують воду, отриману шляхом забору води з водних об'єктів (первинні водокористувачі) та/або від первинних або інших водокористувачів (вторинні водокористувачі), та використовують воду для потреб гідроенергетики, водного транспорту і рибництва.

Важливо про ПДВ
Датою віднесення сум ПДВ до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше:
- дата списання коштів з банківського рахунка платника ПДВ на оплату товарів/послуг;
- дата отримання платником податку товарів/послуг (ст. 198 Податкового кодексу України, далі – ПКУ).
У разі, якщо платник податку не включив у відповідному звітному періоді до податкового кредиту суму ПДВ на підставі отриманих податкових накладних, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі — ЄРПН), таке право зберігається за ним протягом 365 календарних днів з дати складення податкової накладної.
Отже, належним чином складена та зареєстрована в ЄРПН протягом 180 днів податкова накладна, яка не була включена до складу податкового кредиту в податковому періоді її складання/реєстрації та з дати складання якої не минуло 365 днів, може бути включена до складу податкового кредиту в наступних звітних (податкових) періодах протягом 365 календарних днів з дати її складання шляхом відображення сум податку у розділі II «Податковий кредит» податкової декларації з ПДВ.

Цифра дня: херсонці поповнили соціальні фонди на 1,2 млрд грн ЄСВ
Протягом січня-жовтня цього року херсонські роботодавці направили на соціальні виплати майже 1,2 млрд грн єдиного внеску на загальнообов’язкове державне страхування (ЄСВ).
У структурі надходжень ЄСВ, переважна частина (87%) належить ЄСВ, нарахованому роботодавцями на суми заробітної плати та винагороди за договорами ЦПХ. Майже 9% у структурі сплаченого єдиного внеску складають нарахування на грошове забезпечення військовослужбовців.
Інші 4% надходжень забезпечили представники малого бізнесу – приватні підприємці міста.

Як херсонським аграрним підприємствам підтвердити статус “спрощенця”
Відповідно до ст. 295 Податкового кодексу України (ПКУ) платники єдиного податку четвертої групи самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному контролюючому органу за місцем розташування земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік. Разом з податковою декларацією для переходу на спрощену систему оподаткування або щорічного підтвердження статусу платника єдиного податку подається розрахунок частки сільськогосподарського товаровиробництва та відомості (довідка) про наявність земельних ділянок, у яких зазначаються дані про кожний документ, що встановлює право власності та/або користування земельними ділянками, у тому числі про кожний договір оренди земельної ділянки.
За бажанням зареєстрований платник єдиного податку може безоплатно та безумовно отримати витяг з реєстру платників єдиного податку. Строк надання витягу не повинен перевищувати одного робочого дня з дня надходження запиту. Витяг діє до внесення змін до реєстру (ст. 299 ПКУ).
Більш детально з цим та іншими роз’ясненнями можна ознайомитися у Загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі ДФС України (категорія 108.02.06).

На підтримку армії 53 млн грн
Цього року містяни сплатили до державної казни більше 53 млн грн військового збору. Зокрема, у жовтні херсонці підтримали захисників нашої Вітчизни на 6,2 млн гривень. Це на 2 млн грн більше, ніж у жовтні минулого року. Таким чином, оборона країни стала справою загальнонаціональною, а наша армія – дійсно народною.
Нагадаємо, військовий збір справлятиметься до набрання чинності рішення Верховної Ради України про завершення реформи Збройних Сил України. Нарахування, утримання та сплата (перерахування) збору до бюджету здійснюються у порядку, встановленому ст. 168 Податкового кодексу України, за ставкою 1,5%.

„Єдинник” має знати
Податкова декларація подається до контролюючого органу за місцем податкової адреси (ст. 296 Податкового кодексу України).
При зміні податкової адреси платника єдиного податку останнім податковим (звітним) періодом за такою адресою вважається період, у якому подано до контролюючого органу заяву щодо зміни податкової адреси.
Подання податкових декларацій підприємцем – платником єдиного податку та сплата єдиного податку за наступні податкові (звітні) періоди здійснюється до контролюючого органу за місцем нової податкової адреси (місцем проживання).
Звертаємо увагу, що при зміні податкової адреси (місця проживання), пов’язаної зі зміною адміністративного району, підприємцю – платнику єдиного податку необхідно зареєструвати нову книгу у контролюючому органі за новим місцем обліку.
При зміні податкової адреси (місця проживання) в межах одного адміністративного району підприємець – платник єдиного податку продовжує здійснювати записи наростаючим підсумком у зареєстрованій книзі.

Електронні сервіси ДФС
Віднедавна громадяни мають можливість отримати відомості з Державного реєстру фізичних осіб-платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків у електронному вигляді з використанням електронного цифрового підпису за допомогою електронного сервісу ДФС України.
Однойменний електронний сервіс працює наступним чином. Громадянин для отримання відомостей про себе з Державного реєстру фізичних осіб-платників податків щодо сум отриманих доходів та утриманих податків формує запит в електронному вигляді, підписує сформований запит електронним цифровим підписом та надсилає на електронну адресу «Єдиного вікна подання електронної звітності ДФС». За результатами обробки запиту на електронну адресу дописувача надходить відповідь, що містить відомості про суми доходів.
Звертаємо увагу, що відповідно до норм Закону України «Про захист персональних даних» громадянин може сформувати запит на отримання інформації виключно про себе, інформація щодо третіх осіб у відповідь на такий запит не надається.
Для формування запиту про доходи використовується "Спеціалізоване клієнтське програмне забезпечення для формування та подання звітності/запитів до «Єдиного вікна подання електронної звітності», яке розміщене на офіційному веб-порталі ДФС у рубриці «Фізичним особам/Отримання відомостей з Державного реєстру фізичних осіб-платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків у електронному вигляді» та є загальнодоступним для використання (http://sfs.gov.ua/fizichnimosobam/ vidomosti-doxid/).

ЄСВ на „неповну ставку” за повною мінімальною зарплатою
Найманим працівникам, які працюють за основним місцем роботи на неповну тарифну ставку та отримують заробітну плату за відпрацьований час, яка не перевищує розміру мінімальної заробітної плати, підприємство має нарахувати єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (далі - ЄСВ) виходячи із законодавчо встановленого розміру мінімальної заробітної плати на місяць (з 1 січня 2015 року – 1218 гривень, а з 1 вересня – 1378 гривень).
При цьому, утримання єдиного внеску із заробітної плати (доходу) найманого працівника здійснюється із фактично нарахованої заробітної плати (доходу).
Такі вимоги передбачені нормами Закону України „Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування”.
Додатково додамо, що у вересні цього року єдиний внесок, нарахований херсонськими роботодавцями на суми заробітної плати; винагороди за договорами ЦПХ та на допомогу по тимчасовій непрацездатності склав майже 107 млн гривень.

Коли потрібно роздруковувати Z-звіт якщо магазин працює цілодобово?
Суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо), при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, зобов’язані щоденно друкувати на реєстраторах розрахункових операцій фіскальні звітні чеки у разі здійснення розрахункових операцій і забезпечувати їх зберігання в книгах обліку розрахункових операцій. Ця норма враховує особливості роботи реєстраторів розрахункових операцій, які повинні забезпечувати друкування таких звітів за кожний робочий день.
Якщо платник податків працює цілодобово, то фіскальний звітний чек (Z-звіт) повинен роздруковуватися кожного дня по закінченні робочої зміни, але не пізніше 24 години цього дня.
Нагадаємо, що з 1 липня 2015 року є обов’язковим використання реєстраторів розрахункових операцій (РРО) фізичними особами – підприємцями третьої групи, а з 1 січня 2016 року – „спрощенцями” другої групи.

Як повинна виплачуватись заробітна плата?
Заробітна плата виплачується працівникам регулярно в робочі дні в строки, установлені колективним договором або нормативним актом роботодавця, погодженим із профспілкою, але не рідше ніж двічі на місяць через проміжок часу, що не перевищує 16 календарних днів, та не пізніше 7 днів після завершення періоду, за який здійснюється виплата. Про це йдеться у Кодексі законів про працю.
Таким чином, заробітна плата за першу половину місяця (за перші 15 календарних днів) має виплачуватися в період із 16 по 22 число, а за другу – з 1 по 7 число наступного місяця.
При цьому, у разі якщо аванс виплачують, наприклад, 21 числа, періодом, за який його нараховують, буде проміжок часу не з 1 по 20, а з 1 по 15 число місяця.
Нагадаємо, зарплата виплачується в робочі дні. Якщо день виплати зарплати збігається з вихідним, святковим або неробочим днем, заробітна плата виплачується напередодні.
Звертаємо увагу, що виплата зарплати двічі на місяць є не правом роботодавця, а його обов’язком.
Прес-служба ДПІ у м. Херсоні
ГУ ДФС у Херсонській області





Комментариев нет:

Отправить комментарий