Гаряча лінія:

"Гаряча лінія" :
1) робочі дні: 8.00-17.00 год. - тел. 22-32-73
17.00-8.00
год. - тел. 22-65-85
2) вихідні та святкові дні: тел. 22-65-85


Графік роботи:
понеділок-четвер: 8.00-17.00 год.
п’ятниця: 8.00-15.45 год.
обідня перерва: 12.15-13.00 год.

среда, 20 мая 2015 г.

Місцевий бюджет „потовстішав” у порівнянні з минулим роком на 16,6 млн гривень



Цього року міські платники податків перерахували до бюджету  нашої громади 215 млн грн податків та зборів. Це, до речі, на 16,6 млн грн більше, ніж у січні-квітні минулого року.
Значно збільшились і надходження платежів до Державного бюджету України від херсонських платників податків. Зокрема, цього року херсонці додали до державної казни 197,2 млн грн, тоді як торік – 119,9 млн гривень.
Загалом, до бюджетів усіх рівнів у цьому році від херсонських платників податків надійшло 412,2 млн грн, що на 93,9 млн грн більше, ніж в аналогічному періоді минулого року.
„Своєчасність та повнота наповнення бюджетів – є запорукою мирного неба над нашою країною, сталого розвитку нашої держави та стабільності у нашому суспільстві. Для нас важливий кожен сумлінний платник податків, який своєю діяльністю вносить вклад не лише у розвиток держави, але і безпосередньо – у розвиток нашого міста” – коментує в.о. начальника ДПІ у м. Херсоні Сергій Олефіренко.

Чи враховується доходом внесення власних коштів підприємцем –„загальносистемником” на свій рахунок?
 Доходом підприємця на загальній системі оподаткування є виручка у грошовій та не грошовій формі (ст. 172 Податкового кодексу України). У разі її отримання у грошовій формі, вона може надходити на поточний рахунок або проводитися через касовий апарат.
Внесення власних коштів на поточний рахунок не є виручкою у грошовій формі. Можливо, колись ця сума і була виручкою, яка надійшла в касу, але вона не є виручкою у момент надходження на поточний рахунок.
Таким чином, для фізичної особи – підприємця на загальній системі оподаткування внесення коштів на власний рахунок не є його доходом.

Як виправити помилку у книзі доходів і витрат?
Платники єдиного податку, які не є платниками ПДВ відповідно до норм Податкового кодексу України (ПКУ) зобов'язані вести книгу обліку доходів шляхом щоденного, за підсумками робочого дня, відображення отриманих доходів.
Форма книги обліку доходів, порядок її ведення затверджуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізацію державної податкової та митної політики.
Форми книги обліку доходів і книги обліку доходів і витрат та порядок їх ведення затверджені наказом Міністерства фінансів України від 15.12.2011 №1637.
Відповідно до вимог Порядку №1637, записи у книзі обліку доходів (книзі обліку доходів і витрат) виконуються розбірливо чорнилом темного кольору або пастою кулькових ручок. У разі внесення виправлень новий запис засвідчується підписом платника податку.

Як повинна виплачуватись заробітна плата?
Заробітна плата виплачується працівникам регулярно в робочі дні в строки, установлені колективним договором або нормативним актом роботодавця, погодженим із профспілкою, але не рідше ніж двічі на місяць через проміжок часу, що не перевищує 16 календарних днів, та не пізніше 7 днів після завершення періоду, за який здійснюється виплата. Про це йдеться у Кодексі законів про працю.
Таким чином, заробітна плата за першу половину місяця (за перші 15 календарних днів) має виплачуватися в період із 16 по 22 число, а за другу – з 1 по 7 число наступного місяця.
При цьому, у разі якщо аванс виплачують, наприклад, 21 числа, періодом, за який його нараховують, буде проміжок часу не з 1 по 20, а з 1 по 15 число місяця.
Нагадаємо, зарплата виплачується в робочі дні. Якщо день виплати зарплати збігається з вихідним, святковим або неробочим днем, заробітна плата виплачується напередодні.
Звертаємо увагу, що виплата зарплати двічі на місяць є не правом роботодавця, а його обов’язком.

Півтисячі херсонських бізнесменів вперше оцінили інноваційні можливості „спілкування” з податковою
З початку року, в ДПІ у м. Херсоні укладено 1844 договори про визнання електронних документів. При цьому, 593 із них були укладені вперше. Таким чином, понад півтисячі херсонських бізнесменів вперше оцінили переваги електронного документообігу.
Зазначимо, що цього року до ДПІ у м. Херсоні надійшло 127 тис. звітних документів, із яких 88 тис. надійшли засобами телекомунікаційного зв’язку. Класичний метод звітування до податкової інспекції – особисто і в паперовому вигляді, у переважній більшості все ще застосовують представники спрощеної системи оподаткування. Річ йде про невеличкі торгові точки на ринках чи спрощенцях, які надають побутові послуги або займаються роздрібною торгівлею у незначних обсягах. Як правило, дана категорія платників податків у своїй діяльності навіть не використовує комп’ютерну техніку, тож і ходить до ДПІ у м. Херсоні особисто із деклараціями та іншими звітними документами.

Про що говорили херсонські податківці...
Днями фахівці ДПІ у м. Херсоні провели семінар для міських платників податків „Справляння податків та зборів в контексті оновленого податкового законодавства”.
Традиційно, семінар відвідали понад півсотні міських підприємців та представників юридичних осіб. Всі вони були зацікавлені в роз’ясненнях податківців стосовно останніх змін, внесених до Податкового кодексу України.
Зокрема, цього дня присутні мали можливість отримати повну інформацію, що стосувалась рентної плати та екологічного податку, оновлених порядків справляння місцевих податків та зборів, змін в оподаткування військовим збором та податком на доходи фізичних осіб. Крім того, податківці нагадали, що у міських „спрощенців” третьої групи спливає час для встановлення РРО. Без уваги не залишились і електронні сервіси ДФС, які значно полегшують життя міським бізнесменам.
Наступний подібний безкоштовний захід відбудеться 26 травня о 10 годині в актовій залі Дніпровської районної у м. Херсоні ради. Запрошуємо взяти участь у семінарі всіх зацікавлених осіб.

Нерухомість херсонських релігійних організацій звільнять від оподаткування.
Минулого тижня ВРУ ухвалила Закон "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо звільнення від оподаткування нерухомості релігійних організацій".
Законом передбачено доповнити статтю 266 Податкового кодексу новим положенням, згідно з яким звільняються від оподаткування житлова та нежитлова нерухомість, яка перебуває у власності релігійних організацій України, статути (положення) яких зареєстровано у встановленому законом порядку, та використовуються виключно для проведення богослужінь, релігійних обрядів, церемоній та процесій, включаючи ті, в яких здійснюють діяльність засновані такими релігійними організаціями добродійні заклади (притулки, інтернати, лікарні тощо), крім об'єктів нерухомості, в яких здійснюється виробнича та/або господарська діяльність.
Наразі Закон готується до підпису Президента.

    Малий бізнес Херсона віддав до міської казни 30 млн грн єдиного податку
Протягом січня-квітня цього року до бюджету Херсона надійшло 29,8 млн грн єдиного податку. Надходження цього податку у порівнянні з відповідним періодом минулого року збільшилися на 4,8 млн гривень.
Як і раніше, дві третини отриманого в казну податку – 19,9 млн грн, сплатили підприємці міста. Інші 9,9 млн грн - надійшли від херсонських підприємств – платників єдиного податку.
Зазначимо, що у місті нараховується більше 9 тис. суб’єктів малого бізнесу – платників єдиного податку. І переважна частина з них – майже 7 тис. платників, вже в найближчий час повинні будуть застосовувати при розрахунках касові апарати.
Нагадаємо, що відповідно до податкових новацій 2015 року, з 1 липня платники єдиного податку третьої групи мають використовувати РРО. Для спрощенців другої групи дана норма діятиме з 1 січня 2016 року. Не використовуватимуть касові апарати лише платники єдиного податку – фізичні особи другої і третьої груп при здійсненні діяльності на ринках, при продажу товарів дрібнороздрібної торговельної мережі через засоби пересувної мережі, а також платники єдиного податку першої групи.

Скоро у Херсоні валюту можна буде придбати без військового збору
Минулого тижня, Верховна Рада України ухвалила Закон "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо військового збору".
Законом скасовується оподаткування військовим збором операцій з купівлі-продажу громадянами іноземної валюти.
Законопроект зареєстровано за №2436. Наразі Закон готується до підпису.
Закон набере чинності з моменту його опублікування.

Пальне для авто та шкідливі звички містян активно поповнюють казну міської громади
Одним із основних фіскальних новацій 2015 року стало запровадження акцизного податку з роздрібного продажу підакцизних товарів. Як свідчить практика адміністрування цього податку, для міського бюджету таке нововведення виявилось дуже ефективним.
Так, з початку року міська казна отримала 21 млн грн акцизного податку з роздрібного продажу підакцизних товарів. Якщо порівняти з податком на доходи фізичних осіб (ПДФО) - надійшов 101 млн грн, то від акцизного податку бюджет отримав майже в 5 разів менше. Однак, варто врахувати, що ставка акцизного податку становить 5% від бази оподаткування, а ставка ПДФО 15 (20%).
Крім того, ПДФО із заробітної плати утримується у 98 тис. херсонців, а акцизний податок сплачують у складі ціни на підакцизну продукцію (тютюн, алкоголь, паливо тощо) лише ті херсонці, які її споживають або використовують. До слова, в якості податкових агентів виступають 690 міських суб’єктів господарювання, які фактично спрямовують цей податок до скарбниці, виходячи із обсягу реалізованої продукції.
Враховуючи елементи „ставка податку” та „кількість платників” (фактичних), можна констатувати високу ефективність запровадженого акцизного податку з роздрібного продажу підакцизних товарів, та все ж бажаємо всім вести лише здоровий спосіб життя.

Електронні сервіси ДФС
Сучасні технології надають значні можливості платникам податків ефективно розпоряджатись свої робочим часом. Зокрема, це стосується  переваг електронного обслуговування платників податків за допомогою електронних сервісів ДФС України (www.sfs.gov.ua).
Для комфортного звітування на веб-порталі відомства розміщені електронні сервіси «Електронна звітність» та «Електронний кабінет платника податків». Завдяки ним можна сформувати, перевірити та надіслати до ДФС податкову звітність, перевірити розрахунки з бюджетом, дізнатися про терміни сплати податків, а також іншу корисну інформацію.
Оцінити податкові ризики діяльності з вашим партнером по бізнесу, який можливо не є платником ПДВ, є банкрутом чи відсутній за визначеною в установчих документах адресою допоможе сервіс «Дізнайся більше про свого бізнес-партнера».
Отримати консультацію з питань податкового, митного законодавства можна за допомогою «Загальнодоступного інформаційно-довідкового ресурсу» (ЗІР).
Також пропонуємо скористатися іншими сервісами ДФС України: «Реєстр страхувальників», «Реєстр платників ПДВ», «Анульована реєстрація платників ПДВ», «Пульс» «Митна статистика», «Акредитований центр сертифікації ключів”, «Електронна митниця» та інші.

Як правильно заповнити платіжне доручення при перерахуванні коштів на спецрахунок ПДВ?
Відповідно до пункту 2 статті 2001 Податкового кодексу України платникам податку автоматично відкриваються рахунки в системі електронного адміністрування податку на додану вартість.
У разі перерахування коштів з власного поточного рахунку на електронний рахунок у системі електронного адміністрування ПДВ, платіжне доручення оформляється платником за формою, наведеною в додатку 2 до Інструкції про безготівкові розрахунки в Україні в національній валюті, затвердженої Постановою НБУ №22 від 21.04.2004.
Зокрема: у полі «Отримувач» необхідно заповнювати назву платника; у полі  «Код» необхідно заповнювати код за ЄДРПОУ платника; у полі «Банк отримувача» необхідно заповнювати «Казначейство України (ел. адм. подат.)»; у полі «Код банку» необхідно заповнювати «899998»; у полі «№ рахунку» необхідно заповнювати номер рахунку, вказаний в електронному повідомленні або отриманий в Центрі обслуговування платників за основним місцем обліку.

Антикорупційна роль органів ДФС в рамках проведення процесу люстрації
Органи Державної фіскальної служби є одним із основних механізмів у процесі втілення в дію Закону України „Про очищення влади”. Саме на них покладено функції перевірки стосовно заборон, які згідно із Законом можуть бути застосовані до осіб у частині недостовірності відомостей, зазначених у поданих ними майнових деклараціях.
Загальний алгоритм проведення органами ДФС перевірки визначено Наказом Мінфіну „Про затвердження Порядку проведення перевірки достовірності відомостей, передбачених пунктом 2 частини п’ятої статті 5 Закону України «Про очищення влади», та форми висновку про результати такої перевірки”. Він включає наступні складові перевірки: одержання від відповідних органів інформації стосовно відомостей, зазначених у поданій декларації; порівняльний аналіз зазначених у деклараціях відомостей та наявної податкової інформації з метою з’ясування питань, що підлягають перевірці; одержання від особи, стосовно якої проводилась перевірка письмового пояснення і підтвердних документів щодо виявлених недостовірностей або невідповідностей; підготовка за встановленою формою висновку про результати перевірки та надсилання його до органу, від якого отримано запит про перевірку.
Одночасно з надсиланням висновку про результати перевірки контролюючий орган, який проводив перевірку, надсилає копію такого висновку до Міністерства юстиції України.

З яким програмним забезпеченням працювати херсонському платнику ПДВ?
Починаючи з 1 лютого 2015 року реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - ЄРПН) підлягають всі податкові накладні (ПН) та розрахунки коригування кількісних і вартісних показників до неї, незалежно від розміру ПДВ в одній ПН та/або розрахунку коригування. 
З огляду на це, у херсонських платників ПДВ виникають питання щодо функціонування ЄРПН та пов'язаного з ним програмного забезпечення.
Звертаємо увагу на те, що для формування ПН в електронному вигляді платник податків самостійно обирає будь-яке програмне забезпечення, що формує вихідний файл у форматі, який розміщено на офіційному веб-порталі ДФС. Разом із тим, можна користуватися програмним забезпеченням «Системи формування та подання до органів ДФС засобами телекомунікаційного зв’язку податкової звітності, податкових накладних та реєстрів податкових накладних в електронному вигляді» та «Спеціалізоване клієнтське програмне забезпечення для формування та подання звітності до «Єдиного вікна подання електронної звітності».
Ці програми можна безкоштовно завантажити із банеру “Електронна звітність”, який розміщений на веб-порталі ДФС.

Як отримати електроні копії податкових накладних з ЄРПН?
Відповідно до ст. 201 Податкового кодексу України, реєстрація податкових накладних (ПН) та /або розрахунків коригування до ПН у Єдиному реєстрі податкових накладних (ЄРПН) здійснюється не пізніше 15 календарних днів, наступних за датою їх складання.
Покупці – платники податку мають можливість отримувати з ЄРПН електронні копії ПН, зареєстрованих в ЄРПН їхніми контрагентами.
Для цього платник має надіслати в електронному вигляді запит до ЄРПН, за яким отримує в електронному вигляді повідомлення про  реєстрацію ПН та саму ПН в електронному вигляді.
Податкова накладна, складена в електронному вигляді, яка отримана з ЄРПН покупцем, вважається такою, що отримана від постачальника, та є підставою для включення сум податку, зазначених у такій податковій накладній, до складу податкового кредиту відповідного звітного періоду.

Скільки коштує ліцензія на роздрібний продаж алкоголю
Відповідно до Закону України „Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів” плата за ліцензію на роздрібну торгівлю алкоголем  установлюється на кожний окремий, зазначений у ліцензії РРО (КОРО), що знаходиться у певному місці торгівлі.
Відповідно до ст. 15 Закону, плата за ліцензію на роздрібний продаж алкогольними напоями становить:
- у межах міста (селища чи села в межах території міста) – 8000 грн на рік;
- за межами міст обласного підпорядкування та м. Києва на відстані до 50 км, у місці торгівлі яке має торгівельні зали площею понад 500 кв. м – 8000 грн на рік;
- на території сіл і селищ – 500 грн на рік.
Нагадаємо, що з 01.07.2015 пиво вважається алкогольним напоєм, тож для роздрібної реалізації пива необхідно придбати ліцензію на роздрібну торгівлю алкоголем.
Прес-служба ДПІ у м. Херсоні
ГУ ДФС у Херсонській області

Комментариев нет:

Отправить комментарий