Гаряча лінія:

"Гаряча лінія" :
1) робочі дні: 8.00-17.00 год. - тел. 22-32-73
17.00-8.00
год. - тел. 22-65-85
2) вихідні та святкові дні: тел. 22-65-85


Графік роботи:
понеділок-четвер: 8.00-17.00 год.
п’ятниця: 8.00-15.45 год.
обідня перерва: 12.15-13.00 год.

четверг, 17 сентября 2015 г.

Прес-служба ДПІ у м. Херсоні ГУ ДФС у Херсонській області



З початку року херсонські податківці розглянули 58 звернень громадян
Своєчасний та кваліфікований розгляд звернень громадян – це одне із першочергових завдань, які ставляться перед податківцями в процесі обслуговування платників податків.
Так, цього року до ДПІ у м. Херсоні надійшло 58 звернень громадян. Херсонці часто інформують про ухилення сусідів, які здають помешкання в оренду від сплати податків (16 звернень) та запитують про нюанси контрольно-перевірочної роботи (28 звернень).
Актуальними також є питання реєстрації та обліку платників податків, закриття ФОП, отримання довідки про до доходи тощо.
Жодне звернення не залишається поза увагою спеціалістів ДПІ у м. Херсоні. Для нас права платників податків – понад усе.

Від роздрібного продажу підакцизних товарів казна отримала 56,4 млн грн
Протягом січня-серпня цього року акцизний податок із роздрібного продажу підакцизних товарів додав до міського бюджету 56,4 млн гривень. Зокрема, у серпні у херсонці сплатили 10,1 млн грн акцизного податку із роздрібного продажу, що на півмільйона більше, ніж липні.
Зазначимо, що акцизний податок з роздрібного продажу закладений у вартості  придбаного у Херсоні пива, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та нафтопродуктів. У Херсоні більше 700 суб’єктів господарювання є платниками даного податку.

Про електронні рахунки сільгосппідприємств
Херсонські сільськогосподарські підприємства успішно адаптувались до роботи Системи електронного адміністрування (СЕА) ПДВ. Наведемо деякі роз’яснення, які стосуються механізмів функціонування електронних рахунків для таких платників податків.
У СЕА ПДВ основний електронний рахунок призначається для проведення розрахунків з бюджетом. На такий рахунок аграрії перераховують зі свого поточного рахунку кошти в сумах, необхідних для реєстрації податкових накладних по діяльності іншій, ніж сільськогосподарська.      
Додатковий електронний рахунок призначений для перерахування коштів на спеціальні рахунки с/г підприємств. На цей рахунок їм зараховуються кошти з поточного рахунку в сумі, необхідній для реєстрації податкових накладних, які складаються с/г підприємством при здійсненні операцій з постачання сільськогосподарських товарів/послуг у межах спеціального режиму оподаткування.  
З додаткового електронного рахунку кошти автоматично перераховуються  на спеціальні рахунки сільськогосподарських підприємств протягом операційного дня, в якому кошти надійшли на такі електронні рахунки.     
Кошти, перераховані платником податку зі спеціального рахунку на основний або додатковий електронний рахунок з метою збільшення реєстраційної суми, вважаються такими, що використані не на виробничі цілі, тобто використані не за цільовим призначенням. Тому такі кошти підлягають стягненню до бюджету із застосуванням відповідних штрафних санкцій.
Більш детальна інформація стосовно використання електронних рахунків сільгосппідприємств надана в листі ДФС України від 11.09.2015 №33835/7/99-99-19-03-01-17.

Про „стани” підприємств у базі даних податківців
Взяття на облік у контролюючих органах, внесення змін до облікових даних юросіб здійснюється на підставі відомостей, що надаються із Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців (далі – ЄДР). Контролюючі органи отримують такі данні у порядку взаємообміну інформацією ЄДР та відомчих реєстрів Державної фіскальної служби України. Відомчим реєстром для юросіб є Єдиний банк даних про платників податків – юросіб. Він ведеться автоматизовано із використанням класифікаторів та довідників.     
Стани в Єдиному банку даних відображають реєстраційні дії або записи, внесені до ЄДР, або дії, проведені контролюючими органами стосовно платників податків.
Наприклад, у разі відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням органи ДФС можуть направити держреєстратору відповідне повідомлення. У подальшому його вносяться до Єдиного банку даних шляхом встановлення стану "9 – направлено повідомлення про відсутність за місцезнаходженням".       
Внесення до ЄДР запису про відсутність підтвердження відомостей або запису про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням проводиться держреєстратором. За результатами опрацювання цих відомостей з ЄДР в Єдиному банку даних встановлюється стан "7 – до ЄДР внесено запис про відсутність підтвердження відомостей" або "8 – до ЄДР внесено запис про відсутність за місцезнаходженням" відповідно.       
Більш детальні роз’ясненні з даних питань узагальнені у листі ДФСУ від 01.07.2015 р. № 1723/2/99-99-11-02-02-10.

Державна казна отримала від херсонського бізнесу 165 млн грн ПДВ
З початку року представник херсонського бізнес-середовища  перерахували до Державного бюджету 164,7 млн грн податку на додану вартість (далі - ПДВ). Це на 21,2 млн грн більше, ніж у січні-серпні минулого року.
Зокрема, 160,1 млн грн сплатили юридичні особи – платники ПДВ. Інші 4,6 млн грн надійшли до державної скарбниці від підприємців.
Зазначимо, що ПДВ є одним із найвагоміших джерел доходів Державного бюджету України. Саме тому контроль своєчасності сплати податку є важливим з точки зору фінансування державою своїх соціальних витрат перед громадянами.

Як оподатковуються доходи від продажу власної продукції тваринництва?
Податкове законодавство передбачає ряд преференцій для виробників сільгосппродукції. Водночас, оподаткування такої продукції (у випадку продукції тваринництва) залежить від підтвердження громадянином факту самостійного вирощування, розведення, відгодовування продукції тваринництва.
При продажу власної продукції тваринництва груп 1–5, 15, 16 та 41 УКТ ЗЕД отримані від такого продажу доходи не є оподатковуваним доходом, якщо їх сума сукупно за рік не перевищує 100 розмірів мінімальної заробітної плати, установленої законом на 1 січня звітного року (у 2015 році - 121800 грн). Такі громадяни можуть продавати зазначену продукцію без отримання довідки про наявність земельних ділянок. Якщо вказану суму перевищено, громадянин  зобов’язаний подати до контролюючого органу довідку про самостійне вирощування, розведення, відгодовування продукції тваринництва, що видається в довільній формі сільською, селищною чи міською радою за місцем податкової адреси (місцем проживання) власника продукції тваринництва.
Якщо платником податку не підтверджено самостійне вирощування, розведення, відгодовування продукції тваринництва, доходи від продажу якої він отримав, такі доходи підлягають оподаткуванню на загальних підставах.

Херсонська вода влила до бюджетів більше 2 млн гривень
Водні ресурси нашої держави – це неоціненний скарб наших громадян. Саме тому питання раціонального водокористування є одним із пріоритетних у сфері державного регулювання ресурсозбереження та охорони навколишнього середовища.
Рентна плата за спеціальне використання води є одним із держаних механізмів впливу на ефективне та раціональне використання води. Платниками рентної плати є водокористувачі – суб’єкти господарювання незалежно від форми власності, які використовують воду, отриману шляхом забору води з водних об’єктів (первинні водокористувачі) та/або від первинних або інших водокористувачів (вторинні водокористувачі), та використовують воду для потреб гідроенергетики, водного транспорту і рибництва.
Цього року представники херсонського бізнесу вже перерахували до бюджетів 2,3 млн грн рентної плати за спеціальне використання води. При цьому 50% коштів поповнили місцевий бюджет.

Про звітність підприємців
Підприємці, які здійснюють діяльність на загальній системі оподаткування, подають до контролюючого органу декларацію за місцем своєї податкової адреси за результатами календарного року, в якій також зазначаються авансові платежі з податку на доходи (ст. 177 Податкового кодексу України, далі - ПКУ).
Бізнесмени, які зареєстровані протягом року в установленому законом порядку подають декларацію за результатами звітного кварталу, в якому розпочата така діяльність. Вперше зареєстровані підприємці в декларації також зазначають інформацію про майновий стан та доходи станом на дату державної реєстрації підприємця.
Відповідно до ПКУ, податкові декларації подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі в разі сплати квартальних або піврічних авансових внесків) протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя).
Якщо підприємець перейшов на спрощену системи оподаткування у місяці або кварталі, в якому здійснена процедура державної реєстрації його як суб’єкта господарювання, то він подає до контролюючого органу за місцем своєї податкової адреси протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу декларацію про майновий стан і доходи за період від дати державної реєстрації до переходу на спрощену систему оподаткування.

Відкрито нові рахунки для сплати ЄСВ!
З 15 вересня вступають у дію нові рахунки для сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (ЄСВ). Hові реєстри paхунків для сплати ЄСВ розмiщенi в банері “Реєстри” на офiцiйному веб-порталі ДФС України за посиланням http://sfs.gov.ua/dovidniki--reestri--perelik/reestri/214641.html.
Нагадаємо, що при заповненні банківських реквізитів для сплати ЄСВ поле “Призначення платежу” в платіжному дорученні заповнюється таким чином:
*;101; код за ЄДРПОУ платника, який здійснює сплату; роз'яснювальна інформація про призначення платежу;;;.

97 херсонців отримали загалом 25,5 млн грн заробітної плати
Цього року 97 херсонців задекларували 25,5 млн грн заробітної плати, отриманої у 2014 році. В середньому кожен із таких херсонців заробляв більше 262 тис. грн на рік. При цьому, від зазначеного доходу бюджет отримав 1,1 млн грн податку на доходи фізичних осіб.
Нагадаємо, що відповідно до норм Податкового кодексу України, громадяни, які отримували заробітну плату у зв'язку з трудовими відносинами та виплати за цивільно-правовими договорами від двох або більше податкових агентів, загальна сума яких перевищила 120 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої на 1 січня звітного податкового року (у 2015 році - 146160 грн), обов’язково мають задекларувати свої статки.

Якими податками обкладається майно українців?
З початку цього року в Україні запроваджено податок на майно, який складається із податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, транспортного податку та плати за землю (ст. 265 Податкового кодексу України).
Плата за землю – це обов’язковий платіж, що справляється у формі земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності.
Транспортний податок справляється із власників легкових транспортних засобів із об’ємом двигуна понад 3 тис.  куб. см та строком використання до 5 років, які зареєстровані на території України.
Податок на нерухомість – це місцевий податок, що справляється із власників об’єктів житлової та не житлової нерухомості.

Помилку в книзі обліку доходів можна виправити
Підприємці - платники єдиного податку першої, другої та третьої (які не є платниками податку на додану вартість) груп зобов'язані щоденно, за підсумками робочого дня, суму отриманих доходів відображати у книзі обліку доходів (п.п. 296.1.1 п. 296.1 ст. 296 Податкового кодексу України). Такі книги за вибором підприємця можна вести як у паперовому, так і в електронному вигляді.
Форми книги обліку доходів, книги обліку доходів і витрат та порядки їх ведення затверджені наказом Міністерства фінансів України від 19.06.2015 №579.
Відповідно до вказаних порядків у разі обрання платником податку ведення Книги в паперовому вигляді записи у Книзі виконуються розбірливо чорнилом темного кольору або кульковою ручкою. Внесення виправлень здійснюється шляхом нового запису (з відображенням від’ємного або позитивного значення), який засвідчується підписом платника податку.
Якщо ж бізнесмен обрав ведення Книги в електронній формі у такому випадку допускаються виправлення помилок або коригування шляхом доповнення рядка, в якому відображається від’ємне або позитивне значення.

Про податкові консультації
З початком навчального року податківці консультують платників податків за новими правилами.
Як і раніше, усні консультації надаються податківцями всіх рівнів. Однак письмові або електронні – виключно обласними управліннями, ГУ ДФС у м. Києві, міжрегіональними територіальними органами та центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику – Державною фіскальною  службою України.
Крім того, такі консультації підлягають обов’язковому розміщенню на сайті контролюючого органу, який надав консультацію, протягом 10 календарних днів після дня їх надання. Найменування (прізвище, ім’я, по батькові) платника податків і його адреса в консультації не зазначатимуться.
Відтепер Податковим кодексом України передбачено і вимоги до змісту наданої в письмовій або електронній формі консультації. Зокрема, вона обов’язково повинна містити опис питань, що порушуються платником податків, з урахуванням фактичних обставин, вказаних у зверненні платника податків, обґрунтування застосування норм законодавства та висновок з питань практичного використання окремих норм податкового законодавства.

Трудові відносини
Працівники, які погоджуються на неофіційну зайнятість, як свідчить практика, зазвичай стикаються з такими проблемами:
- відмова у виплаті належної заробітної плати через виникнення конфлікту з  роботодавцем;
- відмова в оплаті щорічної відпустки або компенсації за неї;
- неможливість отримання повної або часткової компенсації за лікарняним листком;
- втрата права на соціальне забезпечення в разі безробіття, народження дитини тощо;
- низька пенсія через те, що пенсійні відрахування були здійснені не в повному обсязі;
- позбавлення соціального захисту в разі нещасного випадку на виробництві або професійного захворювання.
Крім того, серед найпоширеніших порушень правил трудового законодавства, які допускають роботодавці, є також ненормований робочий день, відсутність вихідних, відсутність оплати роботи в надурочний час і в святкові неробочі дні, відсутність записів у трудовій книжці і, відповідно, відсутність страхового стажу.
Тож закликаємо херсонців не позбавляти своє майбутнє гарантій і впевненості, і працювати виключно офіційно. Звертаємо увагу роботодавців, що штраф за неоформленого працівника складає понад 36 тис. гривень.
Прес-служба ДПІ у м. Херсоні
ГУ ДФС у Херсонській області




Комментариев нет:

Отправить комментарий