Гаряча лінія:

"Гаряча лінія" :
1) робочі дні: 8.00-17.00 год. - тел. 22-32-73
17.00-8.00
год. - тел. 22-65-85
2) вихідні та святкові дні: тел. 22-65-85


Графік роботи:
понеділок-четвер: 8.00-17.00 год.
п’ятниця: 8.00-15.45 год.
обідня перерва: 12.15-13.00 год.

среда, 2 декабря 2015 г.

Прес-служба ДПІ у м. Херсоні ГУ ДФС у Херсонській області




Запозичуємо європейський досвід та враховуємо українські реалії
Фіскальна служба вже тривалий час працює в напрямку гармонізації норм національного законодавства із нормами міжнародного податкового права та податкового права ЄС. При цьому активна увага приділяється процесу обслуговування платників податків. Мова йде про запозичення кращих європейських традицій в обслуговуванні платників із урахуванням специфіки менталітету українського платника податків.
Основу європейської моделі співпраці податкових органів і платників вибудовано на партнерських стосунках. При цьому заслуговує уваги важливий принцип загального обслуговування платників податків, який значно полегшує життя клієнтам фіскальної служби. Мається на увазі, що в країнах ЄС надання адміністративних послуг центрами обслуговування платників податків може здійснюватись у будь-якому органі податкової служби без прив’язки до місцезнаходження платника, що дає змогу підвищити якість обслуговування суб’єктів господарювання й економити час обом сторонам податкових відносин.
В Україні, також впроваджується подібна система податкових взаємовідносин. Для прикладу, мешканець Києва, Львова, Харкова чи будь-якого іншого міста нашої країни може без перешкод отримати податкові послуги у Центрі обслуговування платників ДПІ у м. Херсоні. До таких послуг, зокрема відносяться:
- видача відомостей з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків;
- видача відомостей з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків про джерела виплачених доходів та утриманих податків;
- видача посилених сертифікатів відкритих ключів;
- надання можливості подати податкову звітність в електронному вигляді з використанням комп’ютеризованого робочого місця, або отримавши доступ до мережі Інтернет через Wi-fi;
- надання усних податкових консультацій;
- надання доступу до публічної інформації;
- запис на прийом до посадових осіб.
Зазначимо, що цього року в ЦОП ДПІ у м. Херсоні було надано 178 тис. різноманітних послуг, із них 32 тис. адміністративних та 146 тис. інформаційних.

Херсонський бізнес за продаж газу віддав до казни 16,7 млн гривень
Саме така сума збору у вигляді цільової надбавки до діючого тарифу на природний газ надійшла з початку року до Державного бюджету від херсонських платників. Це більше ніж вдвічі перевищує показники січня-листопада минулого року. В середньому херсонські постачальники природного газу сплачують понад 1,5 млн. грн збору щомісяця.
Нагадаємо, що об'єктом оподаткування збором є вартість природного газу в обсязі, відпущеному кожній категорії споживачів у звітному періоді, яка визначається на підставі актів приймання-передачі газу, підписаних платником та відповідним споживачем (для населення – на підставі облікових документів), з урахуванням відповідного тарифу.
Сплачують цей збір суб'єкти господарювання, які постачають природний газ споживачам на підставі укладених з ними договорів.

Херсонські іпотечні кредитори отримали чверть мільйона податкової пільги
Цього року 82 херсонця звернулися до ДПІ у м. Херсоні за правом отримати податкову знижку на суми процентів за користування іпотечним житловим кредитом. Загалом вони сплатили 1,8 млн грн процентів за користування іпотечним кредитом та претендують на повернення з місцевого бюджету 259 тис. грн сплаченого податку на доходи фізичних осіб. Станом на 01.12.2015 року всі 82 декларанти отримали на рахунки відповідні суми податкової знижки.
Нагадаємо, що відповідно до статтей 166 і 175 Податкового кодексу України платник податку – резидент має право включити до податкової знижки частину суми процентів за користування іпотечним житловим кредитом, наданим позичальнику в національній або іноземній валютах, фактично сплачених протягом звітного податкового року. При цьому  сума платежів в іноземній валюті, перераховується в гривні за офіційним  курсом НБУ, що діє на день сплати таких процентів.
Щоб отримати податкову знижку у херсонців залишилось менше 30 днів.

Попит херсонців на публічну інформацію ДПІ збільшився
Відкритість та доступність публічної інформації є свідченням прозорої роботи органів державної влади. Це стосується і Державної фіскальної служби. Доступ до публічної інформації фіскальних органів сприяє збільшенню довіри суспільства та підвищенню іміджу ДФС.
Цього року до ДПІ у м. Херсоні надійшло 104 запита на публічну інформацію. Це на 43 запита більше, ніж у минулому році.
У переважній більшості дописувачі запитували інформацію про контрагентів. Деякі запити стосувались прохання надати копії звітів та різних довідок. Відповіді на всі запити надані в установлений законодавством строк.
Зазначимо, що вимоги щодо надання публічної формації в Україні регулюються Законом України «Про доступ до публічної інформації».

Нова форма декларації про майновий стан і доходи вже чинна
З 17 листопада цього року набрав чинності наказ Міністерства фінансів України №859 „Про затвердження форми податкової декларації про майновий стан і доходи та Інструкції щодо заповнення податкової декларації про майновий стан і доходи” .
Відтепер декларація складається з восьми розділів чотирьох додатків до декларації, які містять розрахунки окремих видів доходів (витрат), а саме:
- додаток Ф1 «Розрахунок податку на доходи фізичних осіб при отриманні доходів у формі заробітної плати від двох і більше податкових агентів згідно з підпунктом «є» пункту 176.1 статті 176 розділу IV Податкового кодексу України»;
- додаток Ф2 «Розрахунок податкових зобов'язань з податку на доходи фізичних осіб та військового збору з доходів, отриманих від операцій з інвестиційними активами»;
- додаток Ф3 «Розрахунок податкових зобов'язань з податку на доходи фізичних осіб та військового збору з доходів, отриманих з джерел за межами України»;
- додаток Ф4 «Розрахунок податкових зобов'язань з податку на доходи фізичних осіб та військового збору з доходів, отриманих самозайнятою особою».
Додатки є складовою частиною декларації і без декларації не є дійсними. Додатки заповнюються та подаються виключно за наявності доходів (витрат), розрахунок яких міститься у цих додатках.

Для податкових накладних святкові дні „не враховуються”
Відповідно до норм податкового кодексу України, внесення відомостей, що містяться в податковій накладній (ПН) і/або розрахунку коригування (РК), в Електронному реєстрі податкових накладних (ЕРПН) здійснюється шляхом представлення впродовж операційного дня вказаних документів в електронній формі ДФС з використанням електронного цифрового підпису і внесення відповідних відомостей в ЕРПН.
Операційний день триває з 0 до 23-ї години.
Реєстрація податкових накладних в ЕРПН здійснюється платником ПДВ не пізніше за п'ятнадцять календарних днів, що йдуть за датою їх складання. Терміни реєстрації податкових накладних в ЕРПН, якщо п'ятнадцятий день, що йде за днем їх виписки, доводиться на святковий або вихідний день, не переносяться.
Нагадуємо, що ст. 120¹ ПКУ встановлений штраф за порушення платниками ПДВ граничних термінів реєстрації податкових накладних і розрахунків коригування. Не пунктуальний платник податку може проштрафитись на суму від 10% до 40% суми ПДВ, зазначеної в ПН, в залежності від строку порушення терміну реєстрації ПН.

Коли платника податку можуть зняти з обліку за його неосновним місцем обліку?
Облік платників податків – це один із елементів податкового адміністрування, що ведеться з метою створення умов для здійснення органами ДФС контролю за правильністю нарахування, своєчасністю і повнотою сплати податків, нарахованих фінансових санкцій, дотримання податкового та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.
Відповідно до норм Податкового кодексу України платник податків зобов’язаний стати на облік у відповідних контролюючих органах за основним та неосновним місцем обліку, повідомляти про всі об’єкти оподаткування і об’єкти, пов’язані з оподаткуванням, контролюючі органи за основним місцем обліку.
Об’єктами оподаткування і об’єктами, пов’язаними з оподаткуванням, є майно та дії, у зв’язку з якими у платника податків виникають обов’язки щодо сплати податків та зборів.
При цьому, відповідно до п. 7.5 розділу VII Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 №1588, платники податків, у яких відсутні об’єкти, закриті відокремлені підрозділи, у зв’язку з чим такий платник податків був взятий на облік за неосновним місцем обліку, знімаються з обліку за неосновним місцем обліку у разі:
- надходження (наявності) відповідних підтвердних документів;
- або у зв’язку із закінченням бюджетного періоду за умови сплати податків, зборів до бюджету на підставі службових документів контролюючого органу.
Інформація про зняття з обліку за неосновним місцем обліку вноситься до Єдиного банку даних юридичних осіб або Реєстру самозайнятих осіб.

Чи передбачено відповідальність за несплату пені?
За порушення законів з питань оподаткування та іншого законодавства, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи, застосовуються фінансова, адміністративна та кримінальна відповідальність (ст. 111 Податкового кодексу України, далі – ПКУ).
Фінансова відповідальність встановлюється та застосовується згідно з ПКУ та іншими законами у вигляді штрафних (фінансових) санкцій та/або пені.
Якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов’язання та/або авансових внесків з податку на прибуток підприємств, рентної плати протягом строків, визначених ПКУ, до такого платника застосовується штраф.
Грошове зобов’язання платника податків – сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов’язання та/або штрафну санкцію, що справляється з такого платника у зв’язку з порушенням ним вимог законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.
Пеня – сума коштів у вигляді відсотків, нарахованих на суми грошових зобов’язань, не сплачених у встановлені законодавством строки.
Пеня нараховується після закінчення встановлених ПКУ строків погашення узгодженого грошового зобов’язання на суму податкового боргу.
Слід зазначити, що нормами чинного законодавства відповідальності за несплату пені не передбачено.
Разом з цим не сплачена платником податків у встановлений ПКУ строк пеня, нарахована на суму грошового зобов’язання, є податковим боргом відповідно до ст. 14 ПКУ.

Херсонські бізнесмени віддали 4,9 млн грн на збереження довкілля
З початку року херсонські платники екологічного податку перерахували до бюджетів усіх рівнів майже 4,9 млн грн цього податку, що на 900 тис. грн більше ніж торік. У середньомісячному виразі це майже 500 тис. гривень. Відповідно до розподілу екологічного податку, визначеного Бюджетним кодексом України, із зазначеної суми до міської казни надійшло 975 тис. грн податку. Інші кошти поповнили бюджет області та Державний бюджет України.
Наразі на обліку в податковій інспекції Херсона перебуває 471 платник екологічного податку, із яких 355 підприємства, а решта 46 – підприємці.
Зазначимо що основною метою екологічного податку є стимулювання платників податків до відповідального ставлення до навколишнього природного середовища.

Алкогольні напої в тарі більше 5 літрів не маркуються
Відповідно до норм Податкового кодексу України, не підлягають маркуванню марками акцизного податку алкогольні напої, які ввозяться в Україну з метою продажу або обміну на митній території України, в автомобільних і залізничних цистернах, а також у баках, бачках та інших ємностях місткістю більш як 5 літрів.
Крім того не передбачено маркування акцизними марками виноробної продукції (вин сухих) у тарі місткістю від 50 до 600 літрів (кеги, бачки, цистерни, баки, бочки тощо) та сидру і перрі (без додання спирту) у тарі місткістю від 25 до 100 літрів.

Податок на доходи фізичних осіб поповнює бюджет
Впродовж року до бюджетів усіх рівнів надійшло 540 млн грн херсонського податку на доходи фізичних осіб (далі - ПДФО). Зокрема, 390,8 млн грн були сплачені із доходів у вигляді заробітної плати. Ще 17,9 млн грн ПДФО надійшло від доходів у виглядів відсотків по депозитам. Майже 16 млн грн сплачено херсонцями за підсумками річного декларування доходів громадян.
Нагадаємо, що з 1 січня 2015 року збільшена ставка ПДФО (з 17% до 20%), яка застосовується до доходів понад 10 мінімальних заробітних плат, що діють станом на 1 січня звітного податкового року (у 2015 році - 12180 грн).

Податківці перевірили 260 ризикових підриємств
Протягом 10 місяців цього року аудитори ДПІ у м. Херсоні провели 260 документальних перевірок херсонських підприємств. За їх результатами податківці донарахували порушникам податкового законодавства 18,2 млн грн податків і штрафів. Окрім цього, деяким підприємствам довелося коригувати й інші фінансові показники. Зокрема, від’ємні значення об’єкта оподаткування податком на прибуток і різниці між сумою податкового зобов’язання та податкового кредиту з ПДВ зменшили на 36,4 млн грн і 758 тис. грн відповідно.
Наразі перевірені херсонські підприємства вже сплатили до бюджету 17,2 млн грн донарахованих їм платежів, що на 2,4 млн грн перевищує аналогічні показники минулого року.
Нагадаємо, що з метою руйнування схем мінімізації податкових зобов’язань, виявлення та протидії діяльності підприємств по ухиленню від оподаткування до плану–графіку документальних податкових перевірок включаються виключно ризикові платники податків.

Зареєструвати договір про визнання електронних ключів тепер набагато легше
Державна фіскальна служба України значно спростила процес укладання Договорів про визнання електронних документів з територіальними органами ДФС. Так, починаючи з 25 листопада 2015 року, платником податків укладається лише один Договір з територіальним органом ДФС за основним місцем обліку. До Договору додаються посилені сертифікати відкритих ключів. Для формування та подання Договору розроблено нову форму (код форми J1391004).
Зазначимо, що для покращення сервісного обслуговування платників при поданні податкових документів в електронній формі Державною фіскальною службою України доопрацьовано електронний сервіс «Реєстрація договорів про визнання електронних документів».
Договір про визнання електронних документів укладається відповідно до положень Порядку підготовки та подання податкової звітності в електронному вигляді, яка надсилається засобами телекомунікаційного зв’язку, затвердженого наказом ДПА України від 10.04.2008 № 233.

Електронні сервіси ДФС
Віднедавна громадяни мають можливість отримати відомості з Державного реєстру фізичних осіб-платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків у електронному вигляді з використанням електронного цифрового підпису за допомогою електронного сервісу ДФС України.
Однойменний електронний сервіс працює наступним чином. Громадянин для отримання відомостей про себе з Державного реєстру фізичних осіб-платників податків щодо сум отриманих доходів та утриманих податків формує запит в електронному вигляді, підписує сформований запит електронним цифровим підписом та надсилає на електронну адресу «Єдиного вікна подання електронної звітності ДФС». За результатами обробки запиту на електронну адресу дописувача надходить відповідь, що містить відомості про суми доходів.
Звертаємо увагу, що відповідно до норм Закону України «Про захист персональних даних» громадянин може сформувати запит на отримання інформації виключно про себе, інформація щодо третіх осіб у відповідь на такий запит не надається.
Для формування запиту про доходи використовується "Спеціалізоване клієнтське програмне забезпечення для формування та подання звітності/запитів до «Єдиного вікна подання електронної звітності», яке розміщене на офіційному веб-порталі ДФС у рубриці «Фізичним особам/Отримання відомостей з Державного реєстру фізичних осіб-платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків у електронному вигляді» та є загальнодоступним для використання (http://sfs.gov.ua/fizichnimosobam/ vidomosti-doxid/).
Прес-служба ДПІ у м. Херсоні
ГУ ДФС у Херсонській області



Комментариев нет:

Отправить комментарий